Απόρριψη Αίτησης χρηματοδότησης του έργου «Κατασκευή της προαστιακής σιδηροδρομικής γραμμής στο Λαύριο

ΠΡΟΣ: ΥΠΟΥΡΓΟ ΥΠΟΔΟΜΩΝ & ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ

Θέμα: «Απόρριψη Αίτησης χρηματοδότησης του έργου «Κατασκευή της προαστιακής σιδηροδρομικής γραμμής από τον κόμβο Κορωπίου έως τον τερματικό σταθμό του Λιμένα Λαυρίου»

Η Ειδική Υπηρεσία Διαχείρισης του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Υποδομές Μεταφορών, Περιβάλλον και Αειφόρος Ανάπτυξη 2014-2020» αξιολόγησε αρνητικά και απέρριψε την αίτηση χρηματοδότησης μέσω του ΕΣΠΑ των μελετών ωρίμανσης του έργου «Κατασκευή της προαστιακής σιδηροδρομικής γραμμής από τον κόμβο Κορωπίου έως τον τερματικό σταθμό του Λιμένα Λαυρίου» με Δικαιούχο την ΕΡΓΟΣΕ. Πρόκειται για ένα έργο που αποτελεί συνέχεια των Διευρωπαϊκών Αξόνων, με μεγάλες αρνητικές επιπτώσεις προς τους πολίτες της περιοχής.

Η αιτιολογία απόρριψης έγκειται στο γεγονός ότι "η πρόταση αξιολογήθηκε αρνητικά στο πρώτο στάδιο (από τα συνολικά 4), που αφορούσε τον έλεγχο πληρότητας και επιλεξιμότητας", δηλ. η υποβληθείσα από το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών Αίτηση Χρηματοδότησης δεν πληρούσε τα στοιχειώδη για να αξιολογηθεί θετικά και εν τέλει να λάβει χρηματοδότηση. Η απόφαση αυτή της αρμόδιας Διαχειριστικής Αρχής επί της ουσίας προδιαγράφει τη μη χρηματοδότηση μέσω του ΕΣΠΑ, της επέκτασης του προαστιακού ως το Λαύριο.

Προκαλεί κατάπληξη το γεγονός ότι οι αρμόδιες Υπηρεσίες του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών δεν γνώριζαν τις διαδικασίες και απαιτήσεις ένταξης πράξεων σε Επιχειρησιακό Πρόγραμμα του ΕΣΠΑ 2014-20, παρότι αυτές είναι εξ αρχής απολύτως γνωστές και πλήρως προσδιορισμένες. Γεγονός που καταδεικνύει τη διάλυσή τους. Όπως επίσης η άγνοια του αντικειμένου και η προχειρότητα με την οποία το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών «ωριμάζει» κρίσιμα έργα με μεγάλη προστιθέμενη αξία.

Όμως το χειρότερο είναι οι εκ των υστέρων ισχυρισμοί του αρμόδιου Υπουργού κ. Σπίρτζη, περί υπερδεσμεύσεων του Τομεακού Επιχειρησιακού Προγράμματος των Υποδομών Μεταφορών άνω του 150%, γεγονός που μεταφράζεται σε έλλειψη διαθέσιμων πόρων από το ΕΣΠΑ ήδη από την αφετηρία σχεδιασμού των έργων.

 

Ερωτάται ο κ. Υπουργός:

  1. Πώς ένα Επιχειρησιακό Πρόγραμμα που η υλοποίησή του ξεκίνησε το 2015, παρουσιάζει δαπάνες στο τέλος του 2016 μόλις 350 εκ. € (περί το 7%) και υπέκειτο εδώ και μήνες σε αναστολή πληρωμών (δηλ. οι δαπάνες που εμφανίζει δεν πληρώνονται από την Ε.Ε) να παρουσιάζει υπερδεσμεύσεις άνω του 150%;
  2. Τι πρόκειται να πράξει το υπουργείο για την εκτέλεση του συγκεκριμένου έργου;

 

Ο ερωτών Βουλευτής

 ΜΑΥΡΟΥΔΗΣ Χ. ΒΟΡΙΔΗΣ

 

Μοιράσου το

Τελευταία νέα